In one of the more shocking radio moves in recent memory, popular morning co-hosts Dan Brennan and Shelby Mitchell are moving to afternoon drive time for WKSJ-FM.

The move will come July 4, with Dan and Shelby moving to a 3-7 p.m. slot Monday-Friday. Mitchell says the move is one they’re both excited about, particularly in that it means both longtime morning show hosts can stop getting up at an ungodly hour each day.

“I will not know how to act! More excited than you know. 😉 #noMoreVampireLife,” Mitchell wrote when asked how the change will feel.

The top-rated country station in the market will be replacing Dan and Shelby in the mornings with the nationally syndicated “The Bobby Bones Show.” The Bones show originates weekdays from WSIX-FM in Nashville. It will run weekday mornings from 5-10 a.m. and on Saturdays Bones’ Top 30 countdown will air 6-10 a.m.

Bernstein sues Al-Jazeera
Former WPMI investigative journalist Josh Bernstein filed a defamation suit in Mobile County Court June 21 against his most recent employer, Al-Jazeera International television company, alleging officials there sent a libelous letter to “The Uncle Henry Show” following Bernstein’s recent interview there.

The suit claims that around May 20 of this year, representatives of Al-Jazeera mailed “a false and defamatory letter about Mr. Bernstein to Fox News radio 710 WNTM.” The complaint further states that “in this letter, defendants falsely stated that Mr. Bernstein was fired by Al-Jazeera because of his ‘failure to deliver’ on an important story and his ‘general misconduct.’” The letter also referred to Bernstein’s responses on Uncle Henry as “bullshit,” “blather” and “PR drivel.”

Bernstein’s suit claims Al-Jazeera Director of Investigative Journalism Clayton Swisher was responsible for the letter and it is an attempt to undermine Bernstein’s efforts to secure funding for a documentary he’s working on involving fundraising violations in the 2016 presidential election cycle.

The suit notes Swisher and Al-Jazeera deny sending the unsigned letter, but the filing states the letter “contains information regarding the development and subject of the documentary that are known only to Mr. Bernstein, Mr. Swisher, Al-Jazeera USA and a handful of executives employed by Al-Jazeera USA.” It adds that “the letter was sent in an Al-Jazeera envelope that is regularly used by Al-Jazeera USA and that is not available to the general public.”

Bernstein has retained the local firm Kilborn Roebuck & McDonald to represent him in the matter. We’ll keep an eye on where things go.